Ei tarvitse pelätä!

1) Kerro hammaslääkärille pelostasi ja luo hänen kanssaan yhteinen toimintastrategia.

2) Sovi merkkijärjestelmä, jolla keskeytetään toimenpide.

3) Ota tunne etäisyyttä tapahtumaan, täyttämällä mielesi musiikilla (kuulokkeet ja iPod mukaan) tai laske mielessäsi numeroita, tai hyräile tai keskity hengitykseesi.

4) Ota odotustilaan ystävä mukaan, jonka kanssa jutustelet ennen toimenpidettä.

5) Kirjoita kotona pelkäävälle osallesi kirje ja anna sen vastata.


6) Harjoittele tietoista hyväksyvää läsnäoloa. Aina kun mieli meinaa karata, palaa aisteihisi,  ala esim. havainnoimaan aisteillasi ympäristöä tai maadoita itsesi kehoosi.


7) Ota stressipallot tai pehmolelu mukaan. Sen puristelu auttaa sinua pysymään tässä hetkessä.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s